Skuteczny handlowiec

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które na co dzień są związane ze sprzedażą produktów i usług lub tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem.

Cel szkolenia

  • zwiększenie efektywności komunikacyjnej w rozmowach sprzedażowych i posprzedażowych oraz przy obsłudze klientów
  • identyfikacja potrzeb rozmówcy i uświadamianie potrzeb klientowi
  • budowanie umiejętności prowadzenia poszczególnych etapów sprzedaży
  • budowanie praktycznych umiejętności profesjonalnej obsługi klienta
  • rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

Dzięki wzrostowi skuteczności w sprzedaży, uczestnicy szkolenia będą mieli szansę zwiększyć obroty sprzedażowe firm, zyskując przy tym zasobność własnego portfela oraz osiągnąć satysfakcję z wykonywanych zadań.

  Program szkolenia

Wstęp

  • Powitanie uczestników
  • Wprowadzenie zasad panujących na szkoleniu
  • Zapoznanie uczestników z celami szkolenia oraz jego planem
  • Zapoznanie się uczestników   

Odpowiedź na zastrzeżenia

  • Co to są zastrzeżenia i czy można się cieszyć, że się pojawiają?
  • Najczęściej występujące zastrzeżenia.
  • Techniki odpowiedzi na zastrzeżenia.
  • „Dlaczego to takie drogie?” – ćwiczenie „Gorące krzesło”

Entuzjazm

  • Czym jest entuzjazm i jaką pełni rolę podczas rozmowy handlowej?
  • O czym należy pamiętać nim zaczniemy obsługiwać klienta?    

Finalizacja

  • „Chcesz więcej sprzedawać, naucz się finalizować” – co to takiego?
  • Każdy to potrafi czyli wybrane techniki skutecznej finalizacji
  • „Chcę więcej i szybciej sprzedawać” – ćwiczenie „Gorące krzesło”
  • „Nie dziękuję – jeszcze się zastanowię” – czy można sprzedać nawet po takich słowach klienta.

Nawiązanie kontaktu

  • O czym należy pamiętać podczas nawiązania kontaktu?
  • Jak osiągnąć efekt pozytywnego pierwszego wrażenia? – reguła 4x20
  • Rola dostrzeżenia klienta i priorytetów podczas pracy.
  • Kiedy i jak najlepiej rozpocząć rozmowę handlową?   

Ostatnie wrażenie

  • Pożegnanie z klientem – o czym należy pamiętać by wrócił do nas klient.

Badanie potrzeb klienta

  • Co to jest i do czego jest nam potrzebne badanie potrzeb klienta?
  • Co to jest kryterium wyboru klienta?
  • Jak zbadać potrzeby klienta oraz jak rozpoznać tzw. Gorący przycisk?
  • Wzbudzanie potrzeb czyli jak pobudzić w kliencie chęć posiadania danego produktu.
  • Słuchanie czy słyszenie – dostrzeż subtelną różnicę.
  • Parafraza czyli skuteczne podsumowanie wypowiedzi klienta.
  • „Cała sala bada z nami”- ćwiczenie z zakresu badania potrzeb klienta    

Podsumowanie

  • „Przychodzi klient do handlowca”- ćwiczenie z odgrywaniem ról
  • Refleksje uczestników

Prezentacja oferty

  • Co skuteczna prezentacja powinna zawierać.
  • „Technobełkot” czy język korzyści – wybór należy do Ciebie.
  • Techniki skutecznej prezentacji – Wizualizacja, zasada „Dotknięte – sprzedane”,
  • Jak sprawdzić czy prezentacja trafia do klienta? – pytanie o opinię.
  • „Zaprezentuj to sam”- ćwiczenie z prezentacji produktu  

  Informacje organizacyjne

Metody szkoleniowe

Wykład prowadzony metodą interaktywną.
Część warsztatowa obejmuje:

  • ćwiczenia w małych grupach,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • dyskusję moderowaną,
  • wymianę doświadczeń uczestników
  • odgrywanie ról

Warunkiem przeprowadzenia szkolenia jest zebranie grupy minimum 10-osobowej. Każdy uczestnik otrzyma komplet materiałów. Uczestnicy otrzymują imienny certyfikat ukończenia szkolenia.

Szkolenie trwa 2 dni, 16h dydaktycznych w godz. 9-15

Zajęcia odbywają się w siedzibie firmy szkoleniowej  IT COMPANY, ul. Marcelińska 92/94 (biurowiec Sigma), Poznań-Grunwald

Cena
585,37 netto/osoba
720 zł brutto/osoba

Ceny obowiązują w przypadku grupy minimum 10 osób.

Trener

Od jedenastu lat zawodowo związany z handlem, obsługą klienta, rozwojem osobistym, menadżerskim oraz trenerskim.

Zajmował stanowisko kierownicze w międzynarodowej sieci sklepów. Jego odpowiedzialność skupiała się na zarządzaniu grupą liczącą kilkadziesiąt osób.

Autor wielu filmów szkoleniowych dla największych sieci handlowych w Polsce. Trener freelancer i wykładowca Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej-Curie. Akredytowany trener metodologii Insights Discovery, na bazie której prowadzi autorskie programy szkoleniowo-rozwojowe dla zespołów i liderów.

W przypadku zapytań, prosimy o kontakt e-mailem na adres biuro@ittcompany.pl lub telefonicznie pod numerem 512 138 130