Zarządzanie projektami

Szkolenie prowadzone wg światowego standardu Project Management Institute (PMBoK)

Korzyści wynikające z uczestnictwa

Jest to rozszerzone szkolenie pogłębiające wiedzę z dziedziny zarządzania projektami o elementy zarządzania programami oraz portfelami projektów. Systematyzuje wiedzę o zarządzaniu projektami na różnych poziomach (od początkującego do zaawansowanego) i pozwala na samodzielne prowadzenie złożonych projektów po jego ukończeniu Uczestnik zdobywa wiedzę zgodną z największym światowym standardem Project Management Institute PMI (PMBoK wersja 4).

Prowadzący jest praktykiem, zarządza międzynarodowymi projektami i programami w dużych korporacjach. Przekazuje informacje o certyfikacji Project Management Professional (PMP) otwierającej drogę do profesjonalnej kariery Kierownika Projektów

Metody szkoleniowe

Podczas zajęć prezentowane są narzędzia i techniki zapewniające osiągnięcie oczekiwanych rezultatów.

Nacisk położony jest na aktywny udział uczestników: praca grupowa przy analizie i rozwiązywaniu zadań (Case Study). Tematyka prezentowana jest poprzez omówienie poszczególnych elementów Zarządzania Projektami a następnie kompleksowo, w ujęciu chronologicznym, od momentu zdefiniowania danego projektu aż do jego zamknięcia.

Po każdym dniu (lub bloku zajęć) uczestnicy wypełniają krótką ankietę oceniającą poziom merytoryczny, przydatność omawianych zagadnień w swojej pracy zawodowej, oraz przekazują swoje sugestie. Na tej podstawie prowadzona jest bieżąca modyfikacja tematyki i doboru Case Studies dla kolejnych zajęć, w zależności od oczekiwań i profilu zawodowego uczestników Studium.

  Program szkolenia

Rozdział 1
Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • Czym jest projekt
  • Czym jest zarządzanie projektem
  • Cykl życia projektu
  • Czynniki wpływające na projekt
  • Interesariusze
  • Zarządzanie projektem w zespole
  • Rola kierownika projektu

Rozdział 2
Zarządzanie integracją oraz zakresem projektu

  • Zbieranie wymagań
  • Precyzowanie zakresu
  • Tworzenie struktury podziału pracy
  • Weryfikowanie zakresu
  • Kontrola zakresu
  • Integracja poszczególnych elementów projektu

Rozdział 3
Zarządzanie harmonogramem w projekcie

  • Określenie działań
  • Określenie kolejności działań
  • Szacowanie zasobów
  • Szacowanie czasu trwania działań
  • Opracowywanie harmonogramu
  • Kontrola harmonogramu
  • Nowoczesne koncepcje zarządzania harmonogramem (Agile, ToC, extreme PM)

Rozdział 4
Zarządzanie jakością w projekcie

  • Planowanie jakości
  • Przeprowadzenie zapewnienia jakości
  • Kontrola jakości

Rozdział 5
Zarządzanie kosztami i wartością wypracowaną
(Earned Value Analysis method)

  • Szacowanie kosztów
  • Określenie budżetu
  • Kontrola kosztów

Rozdział 6
Zarządzanie ryzykiem

  • Planowanie zarządzania ryzykiem
  • Rozpoznawanie ryzyka
  • Jakościowa oraz ilościowa analiza ryzyk
  • Planowanie reakcji na ryzyko
  • Monitorowanie i kontrola ryzyka

Rozdział 7
Zarządzanie komunikacją i zasobami ludzkimi w projekcie

  • Rozpoznawanie interesariuszy
  • Planowanie komunikacji
  • Dostarczanie informacji
  • Kształtowanie oczekiwań interesariuszy
  • Przekazywanie raportów z wykonania
  • Opracowywanie planu zasobów
  • Pozyskiwanie zespołu
  • Kształtowanie zespołu
  • Zarządzanie zespołem

Rozdział 8
Zarządzanie zamówieniami (zakupami) w projekcie

  • Planowanie zamówień
  • Dokonywanie zamówień
  • Administrowanie zamówieniami
  • Zamykanie zamówień

Podsumowanie

  • Egzamin końcowy
  • Wręczenie dyplomów
  • Konsultacje














  Informacje organizacyjne

Każdy uczestnik otrzyma pełen komplet materiałów do szkolenia (razem z formularzami do wykonywania ćwiczeń podczas szkolenia) oraz po ukończeniu kursu dyplom uczestnictwa.

Harmonogram szkolenia
  • 2 dni w godz. 9:00 – 17:00 (2 przerwy kawowe i 1 przerwa na lunch)
  • szkolenie weekendowe
  • 16 h szkoleniowych
Zajęcia odbywają się w siedzibie firmy szkoleniowej IT COMPANY ul. Marcelińska 92/94 (biurowiec Sigma), Poznań-Grunwald

Cena
1 800 zł netto/ osoba
2 214 zł brutto/ osoba

Trener

Senior Project Manager
PMO Manager
12 lat praktyki w środowisku wielkich firm realizujących globalne projekty

Pracował dla:
– Stollwerck AG
– Kraft Foods International
– Electronic Data Systems (EDS)
– Hewlett-Packard

Od roku 2004 zajmuje się rozległymi projektami międzynarodowymi.

Członek organizacji branżowych:

  • Project Management Institute (PMI)
  • International Association of Project Management (IMPA)

W przypadku zapytań, prosimy o kontakt e-mailem na adres biuro@ittcompany.pl lub telefonicznie pod numerem 512 138 130